Thursday, October 09, 2008

Deze week


Zaterdag schreef ik over de niet-reanimatiepenning en zond een brief aan het NRC Handelsblad voor hun brieven rubriek. Maandag stond mijn brief al in de krant.
Ik was een beetje trots dat mijn brief direct geplaatst werd, de NRC zegt de slijpsteen voor jouw geest te zijn en ze plaatsten soms brieven van mij niet. Niet goed geslepen dus. Kamphuis was niet blij met wat ik schreef en het gevolg is een uitgebreide briefwisseling tussen ons deze week geweest. Door die brieven zijn we elkaar beter gaan begrijpen maar het niet echt eens geworden.
Dinsdag was weer geweldig. Ik geniet enorm van de HOVO cursus Het Toeval in Nijmegen. Deze keer de jongeman dr.Th. Quartier over religieuze rituelen. De dood is niet toevallig maar het tijdstip en de manier waarop zeker wel. Hoe we de uitvaart regelen in de diverse culturen en zelfs vooral het laatste decennium is fascinerend. Quartier is Duitser maar spreekt accentloos Nederlands en weet zijn publiek zeer goed te boeien.
Door het onderwerp van dinsdag was ik gisteren bijzonder geïnteresseerd bij Pauw en Witteman naar Anna Enquist. Ik schreef al eerder over haar op mijn blog. Ze was daar gisteren vanwege haar nieuwe boek Contrapunt.Aan het eind las ze voor uit haar boek en speelde Ivo Janssen de Aria uit de Goldbergvariaties van Bach. Lof voor Pauw en Witteman en de regie die dit heel goed brachten.

No comments: