Saturday, October 25, 2008

Wild. KCOjubileumconcert.


Nadat ik gisteren op mijn blog het dagverslag van het schaken in Hoogeveen had gemaakt was ze daar ineens Mitsuko Uchida. Een prachtige vrouw dat wist ik maar voor mij werd ze een betoverend wild dier en inderdaad de hemel bestaat maar dan gisteren in het concertgebouw. Mariss Jansons had de leiding daar in de hemel en die vrouw dat wilde dier werd steeds mooier en het derde pianoconcert van Beethoven drong in al mijn cellen. Mitsuko Uchida werd zelf muziek. De mimiek van haar gezicht was geweldig je zag haar mompelen, praten lachen en huilen. Het concert van gisteren moet u zien op uitzending gemist. Hier in het filmpje bij Mozart is ze wat minder wild dan gisteren bij Beethoven maar nog altijd te mooi om te vergeten. Na afloop mocht Jansons haar kussen het applaus daverde lang in mij na.

No comments: