Tuesday, October 14, 2008

Ontleed.


Ik dacht dat ik er al was. Doric schreef in zijn comment zaterdag dat hij mijn blog las omdat ik daarin “zwalk tussen borrelpraat en wetenschap”.
Ik vond dat een prachtige typering en voelde me gelukkig. Erica zou me hebben gewaarschuwd “het leven is altijd gecompliceerder dan jij denkt, echte boodschappen komen in twee of dikwijls zelfs drie fasen”. Toen ik vanmorgen de telefoon oppakte wist ik niet dat Doric het gedonder ver weg was geweest voordat de bliksem inslaat. Het was Gerard aan de telefoon, we maakten afspraken en spraken over Turing (Tweede wereldoorlog) en prof. Lex Schrijver de man die o.a. de dienstregeling van de NS maakt. Toen kwam de klap, Gerard:
“ja, Doric heeft wel gelijk maar het bijzondere is dat jij het verschil niet kent!”
Ik kwam in een soort morfineroes en diepe slaap. Eindelijk na bijna 74 jaar ontleed, zalig. Er kan me niets meer gebeuren.

No comments: