Sunday, September 09, 2007

Welke soort?


Vanmorgen in de badkuip (klik op de foto). Razend snel, ik schat 2 m per seconde en (echt gemeten) 10 cm lang inclusief poten. Ik ben niet bang van spinnen en vind zo ook niet eng. Er zit wel een fout in mijn DNA die Erica al vroeg ontdekte: ik kan niet griezelen. De spin had dat vanmorgen snel in de gaten en was toen bereid op mijn rechterhand te gaan zitten en liet zich buiten het badkamerraampje zetten. Welke spin is dit? Ik dacht eerst de grijze huisspin, volgens de spinnensite is die echter ‘maar’ 6 cm lang. Het kan natuurlijk ook toevallig een reus onder de grijze huisspinnen zijn. Voor leden van de PvdD: ik heb natuurlijk die spinnen ook liever op mijn slaapkamer om de muggen te vangen maar dat laat de thuiszorgmevrouw echt niet toe!

1 comment:

Willem Duvekot said...

Beste Willem,

Het is onze huisspin, Tegenaria. In dit geval een mannetje die
waarschijnlijk op zoek was naar een vrouwtje
Meer op deze pagina:
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/Agelenidae/AgelenidaeNL.htm
Hij weet zich buiten ook goed te redden.

Groeten,
Ed