Monday, September 17, 2007

De Badkamer.


Zaterdagmiddag met Janny en Hella naar het ‘Badkamerkoor’ (klik op de foto) van Lennerd in de kerk van Almen geweest. Een uur genieten. Lennerd is volgens mij een beetje een tovenaar want hoe kun je een willekeurige groep gewone mensen zo laten zingen? Een beetje toveren dus. Leuntje was er ook en woensdagmorgen trakteert ze mij op opera met Pavarotti.
Kamagurka of Fokke & Sukke maakten bij de dood van de tenor laatst ‘als buren van hem’ de grap ‘eindelijk uitslapen!’. Misschien zit de grap er wel naast. Jaren terug schreef ik in een schaakcolumn over een telefoongesprek dat ik had met Christine Deutekom. Op het eerst volgend Corus schaaktoernooi in Wijk aan Zee vroeg een onbekende man me of ik Willem Duvekot was. Hij bleek genoten te hebben van mijn stukje over de beroemde sopraan en vertelde dat hij twee jaren tegenover haar had gewoond. Als ‘s morgens het licht in haar badkamer aanging deed hij een bovenraam open en nestelde zich in een comfortabele stoel. Gratis ‘s morgens de mooiste aria’s, wat een geluk hè!

No comments: