Saturday, September 29, 2007

Andere Tijden.


Klik op de foto.
De jonge vrouw (23?) die mijn huis schoonmaakt vroeg mij wat voor blaadjes dat onderin de theepot waren. Gelukkig begreep ik de vraag onmiddellijk en vertelde haar hoe wij ‘vroeger’ onze thee kochten en dat ik dat nog zo deed in de Pelikaan in Zutphen. Gisteren vertelde ik dat aan de man van de Pelikaan omdat ik verse Kenya Arabica koffie bij hem kocht. Nee, mijn verhaal over de thee verbaasde hem niet hij had kortgeleden twee puberjongens in de winkel die totaal verrast werden door de koffiebonen. Ze hadden even moeite om zich te realiseren wat ze dronken.
Voor thee doe je een zakje in heet water en voor koffie doe je iets in een automaat die je nog wel met een knop moet aanzetten, of hoeft dat ook al niet meer?
Op de foto links Lapsang Souchong en rechts Darjeeling. Vanmiddag komt de ‘eenvoudige boekverkoopster uit Zutphen’ voor het eerst weer buiten en met haar zusje ( de coureur, zie mijn blog van maandag ) hier Lapsang Souchong drinken.

No comments: