Sunday, July 22, 2007

Van heinde en verre.


Zondagmiddag fietste ik naar de Zevensprong in Joppe voor een spekpannenkoek en een lekker Belgisch bier (La Chouffe). Ik kreeg er bezoek van ver en lang geleden.
De man van deze familie uit Dubai/Dubayy had kort geleden mijn weblog gevonden en ontmoette me nu op het terras van de Zevensprong. Terwijl van heinde en verre zijn familie en vrienden naar Joppe kwamen om hem weer te zien wilde hij eerst met zijn oude leraar op de foto, die foto zal hij me sturen.
Voor de pannenkoek nam ik de stroop zodat de Atalanta de suiker kon nemen. De Atalanta is een trekvlinder en legt hier haar eitjes in de zomer, op de brandnetel. Van Erica moest ik daarom altijd minsten een brandnetel laten staan, dat doe ik nog steeds. Om te overleven zal hij voor de winter weer naar Zuid Europa terug moeten vliegen.

1 comment:

Odile S said...

De combinatie schaken en culinair vind ik een hele goede. Ik kwam op deze blog op zoek naar Borsjt.
Als je deze week in de buurt van Den Helder komt, bezoek dan eens de voorstelling op het voormalige dok. Daar kun je van heerlijke borsjt met theater genieten.
Zie ook 'De karavaan', www.karavaan.nl