Thursday, July 05, 2007

De IJsselstreek.


Door het boek ‘Ooievaars in de IJsselvallei’ dat ik zaterdag van Huub kreeg realiseer ik me in wat voor een prachtige omgeving ik woon. Deze foto van de uiterwaarden in de Ravenswaard nam ik vorig jaar in mei, 5 min fietsen van mijn huis!
De IJsselvallei hier is de ideale biotoop voor Ooievaars. Het Ooievaarsstation ‘tZand bij Gorssel heeft na 25 jaar bereikt dat de Ooievaars nu zonder hulp van de mens overleven. Dit jaar waren aan de Kolkweg in Gorssel 5 nieuwe nesten in de bomen van wilde Ooievaars. We danken dat aan mensen als Wim Verholt de oprichter van het Ooievaarsstation.
Als het enigszins kan ga ik Michiel overhalen om vanmiddag naar de Ravenswaard te fietsen. We hebben al twee proefritten gemaakt. De rollen zijn nu omgekeerd, 40 jaar geleden greep ik hem in zijn nek als het mis dreigde te gaan bij het leren fietsen. Nu fietst hij links van me en pakt hij me in mijn kraag. Zo is de cirkel rond!

No comments: