Monday, July 09, 2007

Wijze oude man.


Er werd hard gewerkt gisteren op zondagmiddag. Michiel werkt niet alleen voor mij, maar dagelijks ook voor zijn bedrijf in Toronto tot en met vergaderingen. Bij mooi weer gaat het om de tuin en de renovatie van de tuintafel. Er kunnen straks weer 8 gasten aan tafel onder de notenboom in de schaduw, maar hoe krijg ik het warme weer daarbij. Vanmorgen schijnt de zon weer volop dus zie ik het wel zitten. Wel had ik een slechte nacht, veel pijn aan mijn been, ik moest het buiten het dekbed houden omdat het gloeide. Meestal slaap ik daar wel doorheen maar nu niet. De ontknoping kwam vanmorgen, nog misselijk van de pijn bekeek ik de gevolgen: nog nooit was in één nacht de wond zo vooruit gegaan en het been zoveel vocht kwijtgeraakt! Dit been leeft zijn eigen leven: ‘ik genees me rot voor jou, wat zeur je dan?’. Natuurlijk heeft de natuur weer gelijk ik moet me niet met alles bemoeien, zelfs niet met mijn eigen been. Zo word ik toch nog een wijze oude man, zoals ik al jaren hoop.

No comments: