Saturday, July 28, 2007

HuPeLeN.


Met deze gladiolen van Janny en Hella op mijn ontbijttafel verkrijgt het leven weer glans. Ja, het overkomt me zelden maar ik zat deze week in een depressie. Gisterenmorgen besloot ik die depressie echt aan te pakken en kocht in Zutphen een mooi overhemd. De mevrouw van de kledingzaak zag mij nog even rondkijken en nam haar kans waar door er een broek, jasje en kopje expresso bij te doen. Ik zei haar akkoord met de verkoop te gaan mits zij de biologische vraag ‘huppelen meisjes van 3 t/m 6 aan de hand van ma of pa meer dan jongens, of huppelen jongens helemaal niet?’ bevredigend zou beantwoorden. Daarna stelde ik die vraag nog aan Joke, mijn thuiszorg en aan Janny en Hella. Het antwoord van deze vier vrouwen is unaniem ‘ja, die meisje huppelen en de jongens bijna niet tot helemaal niet’. 'Het VERMOEDEN van Willem Duvekot’ is hiermee na jaren opgelost!

No comments: