Friday, August 15, 2008

Femke Halsema.



Het strand van de Kaloot toen en nu.
Toen kon ik ongeveer een jaar lang niet zwemmen aan dat strand omdat ik de wet overtrad. Ik had dat vooraf ook gemeld aan de wetgever. Ik stelde het eigen geweten vóór de wet. Dat is het fundament van menselijke integriteit. Natuurlijk zonder geweld en alles openbaar. Ik wist wat me te wachten stond, alleen zij wisten niet precies wat ze met me aanmoesten. Hun eindoordeel luidde: ongeschikt voor de militaire dienst. In 1965 kwam de wet voor de ‘gewetensbezwaarden’, vanaf toen was het voor hen gemakkelijker.
Nu komt daar ineens het “gezeik”, sorry ik weet geen beter woord, van “draaikont” Duyvendak waarmee de media weer heerlijk vooruit kunnen. Wel erg is dat Femke Halsema nu zegt dat ALLES binnen de wet moet. Hier gaat mijn favoriete politica heel erg de fout in. De fractieleider van Groen Links kan toch het recht op burgerlijke ongehoorzaamheid niet weggooien?

No comments: