Saturday, August 23, 2008

Eliane in Oostafrika.



Klik op de tekeningen voor een vergroting.
Welke koe tekende Eliane voor het artikel van Koert Lindijer over het dorp Wamba in Kenia gisteren in de NRC?
Omdat ze absoluut geen contact met mij hierover heeft gehad, zal ze zelfstandig onderzoek hebben gedaan. Lindijer beschreef en Eliane tekende. Hij noemt die koe die rond het huis loopt terloops, voor hem is een koe een koe. Eliane weet wel beter en tekende een Oostafrikaanse Korthoorn Zeeboe, niet helmaal raszuiver lijkt me. Die mensen daar hebben wel wat anders te doen dan stamboekkoeien te fokken natuurlijk.
Maar mijn veronderstellingen over Eliane gaan verder: ze tekende de Ethiopische of de Somalische Boran en niet de Keniase! De Keniase Boran is hoornloos. Nu ga ik maar eens op Eliane’s blog kijken of ze er iets over schrijft? Het is deze keer wel weer een geweldige tekening!
Grote kans dat mijn veronderstellingen onzin zijn, ze zal dan wel een comment schrijven.

1 comment:

Eliane said...

Ik ben allesbehalve een koeienexpert, en ik weet al zeker niks over oostafrikaanse rassen. Maar ik weet genoeg om niet zomaar een Hollandse koe te tekenen. Dus ik heb gewoon "cow Kenya" of zoiets gegoogled, en een foto nagetekend. Leve het internet! Ik heb trouwens bijzonder weinig verzonnen hoor, ik zou niet durven. Zo weet ik bv ook zeker dat er in Kenia rabarber verkocht wordt.