Monday, June 02, 2008

Laura.


Hier de “statiefoto” dat ik nu Opa Willem van Laura ben. Laura woonde in Hilversum en is vorig jaar in Zutphen komen wonen. Dat is op een afstand die je kunt fietsen en het leek haar wel heel fijn dat ik dan haar Opa zou worden. Een dergelijk verzoek krijg je niet elke dag. Ik denk als je zo’n verzoek zou afslaan dat het dan nooit meer goed met je komt.
Zoals Elias Canetti waarschuwt voor het lid worden van een vereniging. Hij zegt dat je dan een pijl in je been krijgt die er nooit meer uit gaat. Canetti kende mijn schaakclub Pallas niet en wist niet dat de leden beschermd zijn door de godin Pallas Athene zelf. Ook bij Stef die al heel lang lid is van Pallas is geen pijl te zien. Canetti heeft natuurlijk wel gelijk ik denk zelfs dat lid worden van de Christen Unie pijlen in beide benen tot gevolg heeft, jaja!
Maar Laura en ik kennen alleen geluk. Zaterdag 14 juni gaan we het vieren. Esther zal rijden en mijn rolstoel duwen, Anique en Sander begeleiden ons en dan op naar de Apenheul. We verdelen het geluk eerlijk, iedereen krijgt evenveel maar dat is echt heel veel hoor.Na afloop naar een pannenkoeken restaurant, die zaterdag kan nu al niet meer stuk!

No comments: