Sunday, June 15, 2008

UIT




Gisteren waren we een dagje uit naar de Apenheul in Apeldoorn. We, dat zijn: Sander, Anique, Esther, Laura en de man in de rolstoel.
1. Sander: de jongeman en de oude man. We beloofden elkaar ’s morgens in de auto als “mannen”solidair te zijn. Nou dat was ie! Waar het Esther te veel of te zwaar werd nam Sander de rolstoel over. Een (jonge)man waar je van op aankan!
2. Anique, zes jaar oud en de meest ondernemende van ons allen. Als het aan haar ligt bereizen we de hele wereld.
3. Esther, de moeder van 1 en 2. Is er iets wat zij niet aankan? Ze doet momenteel een slipcursus voor brandweerauto’s! Is er één lezer van mijn blog die haar dat nadoet?
4. Laura, mijn nieuwe ‘kleindochter’. Laura is heerlijk gezelschap. Een dagje met nieuwe onbekende mensen uit, dat is toch niet niks? Geen zuchtje of klacht gehoord. Met haar hoop ik nog dikwijls uit te gaan.
Na de apenheul waar we niet alleen apen zagen maar ook spectaculaire gieren, ezels, muizen, kippen enz. gingen we naar pannenkoekenrestaurant 't Elf Uur in ons eigen dorp. Dat bleek een goeie keus. Esther moest weer naar huis maar de kinderen bleven nog even bij mij. Er werd een enorm stadscomplex van hout gebouwd, voor het eerst na jaren ging mijn blokkenkist leeg!
Daarna kwartetten, ik heb alleen spelen van vroeger. Voor Anique was dit kwartet wel erg moeilijk. Sander won met grote overmacht en Laura werd tweede. Een heerlijke dag.

No comments: