Friday, June 20, 2008

Een Zorgboerderij.




Janny nam me gisteren mee naar haar geboortegrond, de boerderij waar ze is geboren. Het bedrijf is nog in de familie en ik heb zelfs (mooie) tekeningen gezien van haar grootvader die tekenlessen volgde! Een boer uit die tijd die zoiets doet! Aan Janny had ik al gezien dat ze niet “gewoon” is, nu weet ik dus dat het gewoon(!) in de familie zit.
Het bedrijf is tweezijdig, enerzijds is het een “zorgboerderij” dat wil zeggen dat het drie dagen per week geestelijk of lichamelijk lichtgehandicapten opvangt, anderzijds is het een productiebedrijf van vlees(koeien), biologische eieren en landbouwgewassen.
De kippen hebben een vrije uitloop op een grote wei. De eieren hebben het cijfer 0, dat is het beste wat je kunt krijgen. Deze kwaliteitseieren gaan naar Duitsland, driemaal per week komt een vrachtwagen 15000 eieren ophalen.
Omdat er eergisteren twee damhertkalfjes geboren waren ging ik een foto van een van hen maken, de moeders keken van ver toe.
Klik op het kalfje voor een vergroting.

No comments: