Wednesday, June 25, 2008

Pijn



Al een paar dagen slikte ik driemaal per dag 2 paracetamol tabletten. Ondanks dat werd de pijn steeds erger. Gisteren naar mijn huisarts die me met dit briefje verzekerde dat Joke, mijn fysiotherapeute, er wel raad me zou weten. Vanmorgen was ik een half uur bij haar en morgenochtend mag ik gelukkig weer terugkomen maar na een behandeling is de pijn niet weg in tegendeel soms neemt die eerst nog toe.
Ik belde dan ook de vervangende arts die me het allemaal uitlegde:
Eerst de onschuldige middelen zoal paracetamol,
dan de aspirineachtige pillen. Een blik in mijn dossier (hoera voor de computer) was voldoende voor hem om die te verbieden. Ik meen dat mijn cardioloog me eens zei dat aspirine voor mij een prima middel voor een vrijwillige levensbeëindiging is. De tweede groep verviel dus. De derde en sterkste groep is die van de opioïden, tramadol is er zo een.
Die ga ik dus voor het naar bed gaan nemen en misschien dan morgen maar niet autorijden en schaken en straks geen biertje of wijntje bij de wedstrijd want ik ga wel even kijken.
U las het briefje voor Joke goed: erectie slaat hier op mijn wervelkolom terwijl ik zit of sta en hypertensie is zeker geen hoge bloeddruk want ik heb juist een lage, het is hier een verhoogde spierspanning. Joke wist onmiddellijk waar het om ging.

No comments: