Sunday, May 11, 2008

Peter Meijboom



Sinds enkele maanden ken ik Peter nu ook als folkzanger. Ik ontmoette hem voor het eerst in de jaren tachtig als schaker, hij bleek ook leraar Duits. Daarna begreep ik dat hij al diverse prijzen bezat als dichter totdat ik in zijn atelier terecht kwam en zijn schilderijen zag. Ik plaatste het prachtige gedicht ‘Zeeland’ op mijn blog en ook schilderijen van hem. Nu blijkt zijn kunstenaarscarrière als folkzanger te zijn begonnen. Als jongeman trok hij met een vriend door Ierland in de jaren zeventig en verdiende de kost op deze manier. Eliane plaatst een lied van Peter op mijn blog want dat lukt mij niet. Peter zingt en doet hier de begeleiding zelf. Er is veel op You Tube van Peter en meestal is Evert Jan dan op de gitaar.

Nog *een* keer dan Willem: je kopieert gewoon de html regel rechts bovenin Youtube in Blogger. Dat is alles!

No comments: