Friday, May 23, 2008

In de tuin.




Esther wilde met het mooie weer vanmorgen liever in de tuin dan in huis werken. Het werd alleen het hoog nodige binnen en het zware werk voor haar buiten: snoeien, maaien en dergelijke. Esther mag als alfahulp helemaal de tuin niet in dat weten wij echt wel ook waarschijnlijk niet met mijn fiat. Zouden we samen wel koffie mogen drinken buiten?
Medelijden had ik met Anique, ze was maandagmorgen met haar moeder meegekomen omdat ze niet lekker was. Echter, zij had het hier geweldig naar haar zin stenen en schelpen zoeken binnen en buiten. Erica had een grote verzameling. Anique had haar jachtveld in drie gebieden verdeeld en mocht uit elk één prooi mee naar huis nemen beloofde ik haar. Woensdagmiddag was ze vrij van school wilde graag weer naar hier. Het werd een grote huilpartij toen dat niet bleek te kunnen. Goter compliment voor mijn aanwezigheid hier kan ik even niet bedenken. Ik kan haar natuurlijk niet mailen dat ze weer een keer ziek moeten worden, zal zeker gaan denken over andere oplossingen.
Heel veel bloemen in de tuin grote, wilde en kleine. Door het geweld van de vergeet mij nietjes had ik de mooie blauwe ereprijs over het hoofd gezien. De wilde roos, ik noem het ook wel boerenroos ruikt heerlijk. De grootste bloem begint aan haar tweede seizoen en doet het geweldig sorry, ik ben haar naam vergeten.
De wilderoos en de ereprijs hebben een wit voetje bij mij, de een omdat ik haar geur nog herinner uit de tuin van mijn grootvader en de ander omdat ze zo prachtig blauw is.

No comments: