Saturday, May 17, 2008

Alice Springs, Gorssel, San Francisco.


Toen ik vanmorgen om 8 uur de computer inschakelde meldde Thijlbert zich onmiddellijk via Skype. Hij en Kate waren juist thuisgekomen, hij met een flinke jetlag Kate had er minder last van. Woensdagavond hier vertrokken en zaterdagmorgen weer thuis in Alice Springs. Toch nog snel in vergelijking met de twee boeken die ik 5 februari verzond en die nu ook aangekomen zijn!
De foto is van zonet en laat het voeren van de vissen zien, waar ik tijdelijk voor zorg.
’s Nachts hoor je de kikkers, het is voorjaar en duidelijk paringstijd. Deze vijver heeft de grootte van een zwembad maar het was koud en het regende flink.
Nu in de politiek de normen en waarden weer hoogtij vieren tengevolge van een cartoon moest ik bij dat “zwembad” van de vissen denken aan juli 1989. Ik zag toen in een echt zwembad op een naturistenterrein ten oosten van San Francisco ’s morgens vroeg een (mooi)stel de paringsdaad bedrijven. Dat is nou zo leuk aan Amerikanen ze kunnen vreselijk preuts zijn maar ook juist helemaal niet. Het was een naturistenterrein, maar eigenlijk meer een tientallen hectare groot natuurrein. ’s Nachts hoorde je de mountain lion (poema) en ’s morgens vroeg kon je dus dit beleven!
N.B. Ter ‘geruststelling’ op Europese terreinen zagen Erica en ik dit nooit hoor, zelfs niet op Franse waar meestal veel minder regels zijn.

No comments: