Wednesday, May 07, 2008

Eylem Aladogan.



Vandaag een geweldige dag gehad. Met vrienden van Thijlbert (Milène en Han) uit Heerlen zijn we (Thijlbert, Kate en ik) naar het Kröller Müller geweest. Ondergedoken in de kunst zowel oude als nieuwe. Tot slot konden zij vieren zelfs nog een rondleiding in het Jachtslot meemaken en mocht ik in de auto uitrusten/slapen.

De vaste collectie van het museum ken ik wel en misschien daarom maakte het verbazend mooie werk van Eylem Aladogan veel indruk op me. Maar ook de anderen vonden haar installaties heel mooi, zij is nog jong (1975) dus er komt nog wel meer van haar. Over deze die ik het mooist vond zegt het museum:

Haar nieuwe installatie
Before Departure (all my changes were there) wordt voor het eerst vertoond. Ontwerpster Claudy Jongstra heeft hiervoor de vilten kabels ontworpen en Koninklijke Tichelaar en het Europees Keramisch Werkcentrum hebben een deel van de keramische objecten geproduceerd.

P.S. Vanuit mijn rolstoel kan ik fotograferen zonder te bewegen."Wat hep zo'n nadeel toch veel voordelen!".

No comments: