Saturday, October 06, 2007

Werklust.


Vanmorgen 8.30 wou ik naar Deventer. Ik heb de architect, aannemer, kunstenaar en eigenaar van dit web nog een halfuurtje gegeven en ben toen met een bezwaard hart toch in de auto gestapt.
De spin is een echte doener, ’s morgens gelijk de handen uit de mouwen en aan het werk en dan insecten vangen.
Die werklust van het dier zag Geert Dales ook bij zijn kippen Henny en Trudy vertelde hij donderdag bij Pauw en Witteman, het moesten dus wel VVD’ers zijn dacht hij. De politieke kleur van onze dieren laat ik over aan de politici maar Dales stal mijn hart natuurlijk wel met zijn kipjes. Hij was ook zeer onder de indruk van het sociale gedrag van de kip en illustreerde dat met het feit dat Trudy gezellig bij Henny kwam zitten (of andersom) als die broeds was.
Hier overschatte Dales de sociale component van de kip. Wat Dales niet wist is dat alle kippen dit doen en dan een ei leggen dat daarna door de broedse kip aan haar nest wordt toegevoegd! Dus weer gewoon de genen: overleven daar gaat het om in de natuur.
November vorig jaar schreef ik over mijn kip Marietje en de Bosuil. Ja, ook Dales beaamde dat kippen bij je op schoot komen.

No comments: