Wednesday, October 10, 2007

Droom.


Fries-Hollands Zwartbondte stier.
Vannacht droomde ik van Holleeder. Ik was veeboer en had een mooie kudde stamboek koeien. Fries-Hollands Zwartbond vee prachtige ‘ouderwetse’ koeien die je nauwelijks meer ziet. Zoals de stier op deze foto met rechte rug en een fraaie tekening met voornamelijk zwart en geen kleine vlekken. Trots liep ik tussen mijn koeien en zag plotseling Holleeder speurend om ze heen lopen. Smerige mens dacht ik als hij mijn koeien heeft aangeraakt sla ik hem dood, die vinden ze nooit meer terug onder mijn wei!

1 comment:

Willem Duvekot said...

beste willem,

merkwaardig je droom over holleeder!
als gerenommeerd dromenuitlegger ;-) verklaar ik dit als volgt:
onbewust voelde je aan (maar dat kwam in je droom niet naar boven):
holleeder wil eigenlijk weer een eerzaam burger worden en een normaal beroep uitoefenen,
hij wil zijn leven beteren en een eerlijke boer worden en koeien gaan houden.
maar jij voelde ook fijntjes aan dat hij dan, voordat hij eerlijk zou gaan worden,
eerst natuurlijk wat koeien moest gaan jatten als start.
en in je droom waren dat toevallig jouw koeien.
geniaal he, deze uitleg?

groetjes, peter