Wednesday, October 10, 2007

Homo Ludens.


Ze zijn er weer, met poppenwagentjes en wiegjes spelende kleine meisjes in de Thuyalaan.
Alleen aan het eind van de straat wisselen enkele huizen nog wel eens van eigenaar en worden door jonge mensen gekocht. Heerlijk om die meisjes te horen en te zien.
Erica en ik begonnen hier in 1970, op toen nog een wei, te bouwen en 11 maart ’71 kwamen we hier wonen. Pas in 1972 begon de gemeente de rest bouwrijp te maken en werd het een woonwijk. Toen speelden er kinderen, nu 35 jaar later weer!
Vrijdag duik ik voor 9 dagen onder in het Essent Schaaktoernooi in Hoogeveen. Speeltijden van 14.30 tot 19.30 en dan nog heen en terug. Zeg maar dat je tussen 13 en 21 uur het antwoordapparaat krijgt als je me belt.
Misschien lukt het me af en toe verslag te doen van mijn schakersleven.

No comments: