Sunday, April 06, 2008

Sprookjes.




Klik op de uitnodiging of een foto voor vergroting.Van Rosa en Emma ontving ik een uitnodiging voor de toneeluitvoering van het sprookje ‘Hans en Grietje’. Ik ben heel blij met die uitnodiging. Emma, op de middelste foto, speelt het Vogeltje en Rosa, onderste foto, speelt een van de Boselfjes. Vrijdagavond 19.00 uur in de Joppeschool.

Het meest gespeelde sprookje in huize Duvekot was de Reus en Klein Duimpje. Ik schat dat Piffin van haar derde tot circa achtste jaar dit misschien wel honderd keer heeft ‘afgedwongen’:

Zes uur voetjes op de trap en het open gaan van de slaapkamerdeur. ‘Oma slaapt de reus nog?’ ‘Ja, luister maar hoe hij snurkt’. Ik hard snurken en dan met zware basstem: ‘zeg vrouw ik ruik kindertjes, oh wat heb ik trek!’ ‘Nee reus er zijn geen kindertjes, hier een mooie ham eet die maar op’. ‘Nee, ik ruik het toch’, dan pakte ik een armpje of beentje en gilde Piffin keihard ‘Oma redt me, Reus laat me los', enz. Wij waren dan inmiddels net zo wakker als onze kleindochter.

No comments: