Friday, April 25, 2008

Cultuur en voetballen.


De Voetbalspeler, 1915.
Verheugd ben ik met het commentaar van Michael op ‘Cultureel weekend’ en Sander Louis en Rob op ‘Liszt Concours 2008’. Wanneer u geen tijd hebt voor hun comment dan toch even een samenvatting:

Michael als verslaafde aan cultuur:

“Deze uitvoering zomaar ergens in een kerkje in Epse was magnifiek! “ (…) “nota bene als niet erg christelijk georiënteerde persoon zondagochtend met fiets, trein, bus en benenwagen op weg ging naar de protestantse kerk in Epse, een gat waar ik nog nooit van had gehoord!”

Sander Louis van de organisatie van het Concours:

‘Daar doen we het voor!”

Rob:
"Wat een belevenis"

Zulke “brieven” stimuleren me en wijzen me erop dat er gelukkig velen “verslaafd” aan de kunsten zijn.

Dat brengt me bij Malevitsj die gisteren op twee pagina’s en met drie schilderijen en een artikel van Lien Heytingvan in het NRC Handelsblad aanwezig was. Lien Heyting heeft ook een boek over de Malevitsjcollectie geschreven. Ik ben blij dat de gemeente Amsterdam nu toch besloten heeft om de omstreden werken aan de Erven Malevitsj terug te geven. Wel jammer voor de fans van Ajax dat ze nu ‘De voetbalspeler’ uit 1915, een beroemd Suprematistisch schilderij van Kazemier Malevitsj, kwijtraken.

No comments: