Saturday, April 19, 2008

Derde Tuinkamerschaaktoernooi op de NO-Veluwe.




Vandaag speelde ik in het derde Tuinkamerschaaktoernooi in Heerde. Het werd het Huiskamertoernooi vanwege de klimaatsveranderingen en voor mij was het een grote eer uitgenodigd te zijn. De acht deelnemers beschouwen dit toernooi als het belangrijkste jaarlijkse Rapidtoernooi van de NO – Veluwe.

De organisator, winnaar en gastheer Henk Abels (linksvoor op de tweede foto)) was met 6 uit 7 ongenaakbaar alleen Bernard Koetsier en ik konden hem een remise afdwingen. Bernard werd tweede met 5 uit 6 u ziet hem helemaal rechtsachter. Gerard, rechsvoor op de foto, werd derde met 4 uit 7.

Rapid slaat op de speeltijd per partij per speler, die vandaag 25 minuten bedroeg.

Een fantastisch leuk toernooi, ik hoop dat mijn gedrag en 50% score voldoende zijn voor een uitnodiging in 2009. Op de eerste foto Tessa en Lena (Duitse staande korthaar?) die ik veel geaaid heb dikwijls beide bruine koppen tegelijk dus ik hoop hun stem mee te hebben.

No comments: