Friday, January 12, 2007

Vakantiedagen.


Hierboven mijn reddingsploeg. Van linksboven met de klok mee: Metoprolosuccinaat retart 50 mg, Enalaprilmaleaat 5 mg, Spironolacton 12½ mg, Bumetanide 1 mg, Fenprocoumon 3 mg, Pravastine Na 40 mg.
Dank ik hen dagelijks? Nee, helaas ben ik de laatste tijd een beetje op hen aan het kankeren. De eerste vier neem ik ’s morgens in en de laatste twee ’s avonds. Altijd al was ik ’s morgens een beetje misselijk van dit ‘ontbijt’. De laatste tijd duurt die misselijkheid tot het eind van de middag. De schuldige (schuldigen?) moet zich onder de eerste drie bevinden.
Vanmorgen besloot ik tot een dagje vrijaf, een vakantiedagje zonder pillen.
Het effect was verbluffend. Allereerst bij Lennerd. In het laatste deel van 'Der Lindenbaum' gaat het stormen ( ja, daarom natuurlijk vandaag in ons programma) en dan komt er een heerlijk stukje bariton: …(Ko)…pfe…ich…wen……de…te…mich nicht.
Na Ko omlaag en dan aan het eind met nicht nog eens omlaag. Zonder dat Lennerd van mijn dagje vakantie wist kreeg ik een compliment voor dit baritondeel. Nu denk ik dat ik vanmorgen heel gemakkelijk zong (ook in de hoge tonen) door de afwezigheid van de reddingsploeg! De euforie zette zich gelukkig door, de winkel van Wezenberg (kwaliteitsgroente en fruit) en de slager kregen bezoek van een oude man die op jacht was naar lekker eten. Reken maar dat ik hier achter de computer de heerlijkste geuren van beneden ruik. Ik zal hartfalenpoli in Deventer dit “ziekteverslag” toezenden, want 21 januari ben ik daar voor controle. Zij kunnen zich dan voorbereiden op mijn hamvraag: ‘op hoeveel vakantiedagen heb ik recht?’.

No comments: