Saturday, January 06, 2007

Mooiste Toernooi.


Met 15 clubgenoten speelde ik vandaag in het OlympusToernooi van schaakclub De Toren in Arnhem. Meer dan 250 deelnemers, van de Nederlandse kampioenen Sergey Tiviakov en Zhaogin Peng tot ratingloze huisschakers. Echt een fantastisch toernooi. Het mooiste waren de tientallen jeugdspelers. In de laatste ronde werd Stef door een negenjarig jongetje 'van het bord geveegd' en hiervoor treft Stef geen blaam want het blonde knulletje speelde geweldig. Hij kon nog niet stilzitten, zag alles om zich en keek ook nog zo af en toe naar de stand op het bord. Kinderen van, ik schat, zes jaar tot volwaardige jeugdspelers maar ook ouden zoals ik. In de eerste klasse behaalden Ruud en Jan 4 en ik 3 uit zeven. Op de foto Quirine van De Toren. Tussen de zeven ronden was het speeltijd voor de kleintjes, helaas heb ik daar geen filmpje van.

No comments: