Thursday, January 04, 2007

De 'drukte'voorbij


Wat was dat dan wel, die ‘drukte’? Onzin natuurlijk, als er meer dan twee dingen op een dag gebeuren denk ik al dat het druk is.
De tweede kerstdag had ik ‘De singles’ te eten. Op initiatief van Erica zijn we daar vijf jaar geleden mee begonnen. Vorig en dit jaar heb ik de traditie voortgezet. Het is altijd een geweldig feest geworden. Erica en ik waren dan het enige ‘stel’ en de anderen waren ‘single'. Vorig jaar had ik Jeremy en Lisa en negen echte singles aan tafel, dit jaar waren alle elf alleenstaand. Een flinke tafel hier maar elf is het maximum.
Nu had ik met Oud en Nieuw Jeremy en Lisa op bezoek. Jeremy heb ik meer dan 25 jaar geleden leren kennen door het schaken, hij studeerde toen nog rechten. Doorklikken op zijn naam laat zien dat hij een flinke praktijk in Londen heeft.
Jeremy had voor Erica veel ontzag en zij was dan ook gevrijwaard van zijn geintjes. Anderen zijn dat niet. Voordat hij en Lisa dinsdag vertrokken had hij voor de verkoper van de Pelikaan (van de heerlijke koffie in Zutphen) weer een geintje. Ik ken die man goed en zei hem dat Jeremy alleen tegen de rechter de waarheid spreekt maar verder alleen grapjes maakt. Jeremy kreeg daarna dan ook prachtig Lik op Stuk. Bij het afrekenen voelde de verkoper aan de tien eurobiljetten, hield ze tegen het licht en vroeg (in uitstekend engels) aan Jeremy of hij ze zelf afdrukte of dat door vriendjes liet doen. Heel even wist Jeremy niet wat hij moest zeggen! Lisa en ik genoten!

No comments: