Wednesday, January 10, 2007

Een verjaardag.


Voor mijn verjaardag gisteren kreeg ik veel aandacht van veel lieve vrienden en vriendinnen.
Twee bijzondere boeken kreeg ik waar ik nu simultaan in lees en kijk. Van Heleen en Evert ‘Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt. De geheimen van het geheugen.’ De schrijver Draaisma is hoogleraar in de geschiedenis van de psychologie en het boek leest als een spannende roman. Het tweede boek kreeg ik van ‘een eenvoudige boekverkoopster uit Zutphen’, die ’s avonds met vriendin Marian hier kwam eten. Dat boek ‘Jean-Louis Pisuisse’ is geschreven door dochter Jenny Pisuisse. Prachtige foto’s uit het verleden.
Voor het geheugen van de lezer: Pissuisse wordt gezien als de ‘Vader van het Nederlandse cabaret’. In 1927 werd hij met zijn vrouw Jenny Gilliams op het Rembrandtplein in Amsterdam doodgeschoten door de ex-minnaar van Gilliams. Jenny was toen 7 jaar. Ik beschouw het als een eer dat zij mij hier noemt en groet.
Vandaag op uitnodiging van Janny en Hella een heerlijk diner van de kerk ‘gekregen’(5 euro). Een echt heerlijk driegangen diner met koffie en bonbons van de kerk voor een oude atheïst van 72!

No comments: