Friday, November 10, 2006

Mijn jeugd.


Na de meisjes in de klederdracht van Zuid-Beveland, gisteren en eergisteren op mijn blog, dan nu het mooiste huis van dat schiereiland. Helaas is dit huis het slachtoffer geworden van de dijkverhogingen in Zeeland na de watersnoodramp van 1953, ondanks het feit dat de polder Borssele toen niet is ondergelopen. De foto is genomen van de kant van de Westerschelde in NO richting u ziet de voorkant van het huis.
In 1945 werd het huis als ambtswoning aan mijn oudste broer toegewezen. Mijn ouders, zusje en tweelingbroer en ik trokken bij hem in omdat onze boerderij tijdens de bevrijding volledig was verwoest. Wij hebben tot 1950 bij mijn broer ingewoond.
Ik heb in dit huis een geweldige tijd gehad. In de zomer zwom ik 's morgens voor schooltijd en 's avonds na schooltijd. Als het tij het toeliet zetten mijn tweelingbroer Piet en ik 's morgens vroeg onze twee palingfuiken uit en haalden s'avonds de buit binnen. De volgende dag werd er dan gebakken zeepaling gegeten!
Ik kreeg deze foto dinsdag van de oudste dochter van mijn zuster. In januari 2005 schreef ik ook vrij uitvoerig over het dijkhuis, het is interessant om de foto's van het huis te vergelijken.

No comments: