Tuesday, December 16, 2008

Kunst met Jeremy.




Vandaag vertrok Jeremy weer naar Londen, nadat hij eerst bij de Pelikaan in Zutphen de lekkerste koffie had ingeslagen.
Over ons bezoek aan Den Haag schreef ik maandag al. Ons bezoek aan het Kröller Müller van zaterdag leverde zoveel foto’s op dat ik er toch wel twee van moet tonen.
Eerst Jeremy bij het houten beeld ‘Cavallo e Cavaliere’ van Marino Marini en dan bij l’Homme qui marche van Alberto Giacometti. Aardig om de te weten dat die mannen van de tweede foto even oud zijn en wel beide geboren in 1960.
Ik geef toe dat beide beelden zich wel erg duidelijk presenteren om er je bezoek naast te zetten, sorry.
Klik op de foto's voor een vergroting.
Nog even Marini(1901-1980). Hij moet zelf gereden hebben denk ik. 's Morgens om 5 uur over de Gorsselse heide in galop en dan de teugels los en met je oergeluid je armen zo! Op die zeldzame momenten waande je je van de wereld los, alleen mijn paard Kitty en ik bestonden dan nog. Marini moet het gekend hebben!

No comments: