Monday, December 15, 2008

The beauty and the beast.


Sinds vrijdag logeert Jeremy hier. We hebben een druk programma. Zaterdag het Kröller Müller en gisteren Den Haag met eerst het Fotomuseum en daarna het Gemeentemuseum.
Jeremy had geen herinneringen aan Den Haag en misschien bezocht hij onze hoofdstad voor de eerste keer.
Beide musea gisteren waren een groot succes en zeker ook ons bezoek daarna aan de Posthoorn waar live muziek was.
In het Fotomuseum was Jeremy zeer enthousiast over de expositie van Erwin Olaf. In het Gemeentemuseum bezochten we de tentoonstelling van vader(Jozef) en zoon(Isaac) Israëls. In de eerste zaal was het gelijk raak, plotseling was ze daar ineens uit het niets waar kwam ze vandaan? Jeremy begon te fotograferen en gebruikte mij als ‘the beast’ om van haar ‘the beauty’ een prachtige foto te kunnen maken. Ik voorzag een catastrofe met een inval van de politie, aangifte van privacyschending in beslagname van Jeremy zijn foto’s enz. Het enige wat nog kon was naar haar toegaan, een rolstoel is nooit bedreigend, en vragen of ze wilde exposeren naast een Isaac Israëls. Met plezier, en ik zond haar gisteren de mooiste foto. Haar e-mail wijst naar de Universiteit van Groningen, ze is al drs. misschien gaat ze promoveren op de Israëls? Jeremy zegt nu tegen iedereen dat ik als een blok voor haar viel, gelukkig heb ik mijn rolstoel.
Klik op de foto voor een vergroting.

2 comments:

Eliane said...

Twee oude snoepers op mooiemeisjesjacht, have fun!

willem m. ouwerkerk said...

ja, dat is een mooi ding.