Sunday, December 28, 2008

Arthur Japin.


In het katern Opinie & Debat van de NRC van gister schrijven een aantal bekende Nederlandse intellectuelen waarover zij van gedachten zijn veranderd. Een mooi onderwerp en zeer plezierig te lezen wat de schrijvers daarover vertelden.
Zelf verander ik gelukkig ook nogal eens en juist gisteravond heel sterk (toeval?). Zo sterk zelfs dat ik daar kond van moet doen vind ik. Het gaat om mijn mening over Arthur Japin, ik vond hem nogal gemaniëreerd echt aanstellerig.
Gisteravond zag ik hem in het programma QI van de VARA als presentator. In dat programma gaat het niet om de juiste maar om de interessantste en humoristische antwoorden. Ik ben 180 graden gedraaid over Arthur Japin. Een bijzonder aardige en warme man, spits zeer snel veel humor enzovoort. Niemand afkatten maar juist inspirerend om de deelnemers nog leukere antwoorden te laten geven. Mijn excuses voor mijn vroegere vooroordeel en mijn hoed af voor de echte Arthur Japin!

2 comments:

Foxx said...

Ik kan het haast niet geloven, dit MOET toch ironisch bedoeld zijn. Arthur Japin, die zijige man, en nu dan een soort quizmaster, in een typisch nederlandse tv-setting, namelijk een tafel met Bekende Nederlanders, die het goed met zichzelf getroffen hebben, en hard moeten lachen om hun eigen opmerkingen, die ze van te voren al geprepareerd hebben. Nee, da's drie keer niks.

Willem Duvekot said...

Hè, wat jammer nou, leek me aardig om het veranderen van mening te beginnen met iets luchtigs. Een paar ramen lappen, een boutje vernieuwen enzovoort. Blijkt alles nep en Japin gewoon wat ie al was!? Ik ga beter op hem letten. Zal ik die boekenbon maar weer aan een bètaboek besteden? Dan is dat veranderen van mijn mening alweer verdampt.