Sunday, February 25, 2007

Slijpsteen voor de geest?


Dit weekend word ik driemaal geciteerd in het NRC Handelsblad. Apetrots natuurlijk. Een poos geleden ging ik in op het verzoek van de redactie van Wetenschap & Onderwijs aan de lezers te schrijven over onze ervaringen met deze bijlage. Op pagina 8 en 9 schrijft Ellen de Bruin over onze reacties. Op pagina 9 gebruikt ze een zinnetje van mij voor de aanjager: ‘Schrijf vooral over beta, voordat iedereen in dit land een manager is’. Mijn weekend kan niet meer stuk.
Gerard beklaagde zich dat hij met zijn ingezonden brief in de Telegraaf nu magertjes bij mij afsteekt. Dat ben ik niet met hem eens, hij steekt er “vet”bij af. Hij heeft dit weekend een veel groter lezerspubliek:
‘Wat een pijnlijke affaire voor Frankrijk: Maurice Papon (96), veroordeeld wegens oorlogsmisdaden, neemt de medaille van het Legioen van Eer mee in zijn graf. Zoiets zal in Nederland niet gauw gebeuren. Hier dienen namelijk de versierselen van ridderorden na het overlijden van de drager te worden teruggestuurd. Dat deed de schrijver Karel van het Reve, nadat hij koninklijk was onderscheiden, verzuchten: "Ik hoop maar dat ik het niet vergeet."
Gerard Burgers, Schalkhaar’

No comments: