Tuesday, January 15, 2008

Muizen.


Stilleven, Susan

In reactie op mijn vorige blog ‘Leraressen’ kreeg ik van Peter Meijboom (schaker, leraar Duits, dichter en schilder) onderstaande e-mail:

'hoi willem, dat verhaal van die pepermuntolie vond ik, met permissie, erg zwak. nu liepen de muizen dus onder de wieg door?
en gingen wellicht in de rest van het huis de boel aanknagen?!
dat heb ik vaker meegemaakt, onder andere dit: een kras geval: een muis heeft mijn oplaadsnoertje van mijn mobieltje volledig doorgeknaagd, ze schrikken wat dat betreft voor niets terug. en kunnen ziekten verspreiden, dat is aangetoond. overal komen keutels te liggen.
maar sommigen zitten toch wel in een dilemma wat deze kwestie betreft:
sommige mensen willen nooit een dier doden, maar wat dan te doen met muizen, kakkerlakken, muggen, wespen enzovoort als ze ons bedreigen? ernstig toespreken? dat mag jij nooit meer doen? pepermuntolie sprenkelen? bij volle maan bezweringen uitspreken?
sorry, nee, daarin kan ik allemaal niet meegaan.
groetjes'

Het stilleven van Susan (die ik bij Peter leerde kennen) lijkt mij een mooie illustratie bij een stukje over muizen: ‘let op jullie: hier ligt de grens , hier blijven jullie af’.

No comments: