Sunday, January 20, 2008

Excuses.


Waarschijnlijk is het aanbieden van excuses al uit de tijd. Vorig jaar was dat in ons parlement nog dagelijkse kost, nu hoeft alleen een Amerikaanse minister zijn excuses aan te bieden. Toch waag ik het erop de lezer lastig te vallen met mijn excuses.
Allereerst over mijn blog van gisteren ‘De dood in de schaakwereld’. Volgens bevoegde lezers wordt Bobby Fischer daar grondig afgeserveerd . Nee, dat was niet de bedoeling. Ik was en ben een grote bewonderaar van Fischer. Volgde ook in 1972 alle partijen van hem tegen Spassky en toverde aan het eind van een les ‘theoretische elektriciteitsleer’nog gauw een demonstratiebord tevoorschijn om de mooiste zet van de vorige dag te laten zien. Geen misverstanden dus, ik ben het helemaal eens met wat Jan Timman voor Nova hierover zei.
Het tweede onderwerp waarmee ik de mist inging zijn de hoogsensitieve personen.
Ik dacht heel sensitief en goed bij de tijd te zijn. Nee, helemaal mis. Volgens mijn schoondochter Eliane en kleindochter Piffin loop je nu als HSP ‘er echt alweer achter de feiten aan. Waarmee je nu wel de blits maakt is mij bij Eliane niet helemaal duidelijk je moet daar haar blog maar over lezen. Piffin is hierover gelukkig kristalhelder en ik houd me dan ook graag aan haar mening. Zij is een generatie jonger en daardoor nog veel moderner dan Eliane. Piffin informeerde mij duidelijk: wil je goed meetellen dan moet je nu in ieder geval biseksueel zijn. Voor mij is de race dus ten einde, dat krijg ik niet meer voor mijn dood voor elkaar. Hartelijk dank voor uw aandacht!

No comments: