Wednesday, January 16, 2008

Canada en Zeeland.



Gisteren en vanmorgen ontving ik van John van Liere uit Coaldale (Canada) onder andere deze prachtige foto’s.
De bovenste is mijn oom Jan in 1982. Oom Jan Dekker verliet in de jaren twintig van de vorige eeuw Borssele en emigreerde naar Canada. De woorden die hij sprak op de Kop van Zuid in de Rotterdamse haven voordat hij aan boord ging zijn legendarisch in mijn familie: ‘Ik verlaat het zinkende schip’. De achterblijvende familie, ook mijn moeder, moest het daar mee doen en keerde weer terug naar “het zinkende schip” (Borssele).
De tweede foto maakte John in ’72 of ’73 van Boudewijn de Maaker van Oud Sabinge. John emigreerde in 1976 met zijn gezin naar Canada.
John zocht op internet naar de geschiedenis van Borssele en kwam zo bij mijn weblog. In de komende dagen kom ik met meer over John en ook met meer van zijn prachtige zwart-wit foto’s. Klik op de foto's voor een vergroting.

No comments: