Tuesday, January 08, 2008

De Schuldvraag.



Een of tweemaal per winter haal ik deze batterij muizenvallen uit de garage. Esther, mijn thuiszorg, wees me gister voor de tweede keer op de muizen onder het aanrecht en in de kruipruimte. Vannacht had ik er negen uitgezet en ving vier grote volwassen huismuizen, ik denk twee paartjes. Ik zet deze alle tien nog een keer uit en hoop maar dat er geen nesten met jongen zijn.
Ja, ik neem de volle verantwoordelijkheid van mijn onaangename daden op me. Ik ben lid van de club van Marianne en blijf op Femke stemmen. Maar de schuld van dit alles neem ik niet op me. De schuld leg ik bij Theo die mijn houtmand inpikt en te lui is om ook maar één muis te vangen. Met zo’n kat in huis moet ik het wel zelf doen. Vanmorgen zelfs te lui om even naar de fotograaf te kijken!
Wel wijs ik erop dat deze zogenaamde klapvallen niet alleen de goedkoopste zijn maar ook de meest efficiënte. Met een stukje goed geurende boerenkaas krijg je elke muis en in deze val is hij onmiddellijk dood. Vannacht een in het kastje onder het aanrecht en drie in ‘het wijnkeldertje’ in de kruipruimte.

No comments: