Thursday, January 17, 2008

Coïncidentie



Bij mijn vorige blog over het ploegen met een driespan vroeg ik me af ik moest vertellen wat ik van mijn oom Piet Dekker leerde ik denk in 1946 of ’47. Ik hielp bij het inspannen van een driespan. Oom Piet prentte me in welke merrie (het handpaard) eerst van stal ging en dat de andere twee dan links en rechts van het handpaard kwamen. Ja, zei hij ‘die twee kunnen elkaar niet uitstaan daarom Nellie tussenin dan kunnen ze niet vechten’.
Vanavond ontving ik een reactie van John van Liere over mijn blog, waarin hij ook schrijft:
‘(…) Zomaar voor je informatie, Bou vertelde me dat de twee paarden aan de buitenkant mekaar niet konden luchten of zien en dat dus het paard in het midden de vrede moest bewaren (vond ik grappig) de foto’s met de wolken zichtbaar zijn in '72 gemaakt (…)’.

Oh ja, morgen begin ik in Wijk aan Zee in het Corus Schaaktoernooi. Ruud en ik doen dat, indien mogelijk, al jaren. We spelen in de tienkampen van de Amateurgroepen. Mijn blog kan daar onder te lijden hebben. Ik zal proberen dat te voorkomen.

No comments: