Saturday, May 21, 2005

Shadow


Met onze Engelse vriend David bezochten we donderdag, voor de tweede maal in korte tijd (zie mijn blog van 9 mei), het Nijenhuis. De twee kunstenaars van de Longhorn-expositie waren aan het werk en zodoende kon ik met ze spreken. Wat ik schreef over de"Longhorn" was juist, onder deze naam vallen alleen de Engelse- en de Texan Longhorn. Veel Afrikaanse Rundveerassen hebben ook prachtige grote en lange horens maar we noemen ze geen Longhorn. De Texan stier Shadow is zeker mooi genoeg om op mijn blog te mogen.

Misverstanden.
1.Ik schreef over "Le commencement du Monde"van Brancusi. Zeker heb ik toen nog gedacht aan een ander beroemd kunstwerk, namelijk "L'Origine du Monde"van Gustave Courbet.
Over dat schilderij uit 1866 is op meerdere sites veel te vinden, bijvoorbeeld:
http://www.insecula.com/oeuvre/O0013566.htlm
2.Gerard wees me op een fout in mijn blog van 16 mei. Donner sprak Euwe niet aan met Maestro maar met Grand-MaƮtre. Gerard heeft gelijk en ik heb nota bene Donner dat zelf eenmaal horen zeggen.

1 comment:

Eliane said...

Je durft zeker niet he, die Coubet bloggen.