Thursday, January 27, 2005

Veselin Topalov in Wijk aan Zee



DE KRUK EN DE KLEREKAST
Gisteren na de partij liep ik naar "mijn" invaliden WC , maar wie kwam daar uit? Ja, prachtig in het zwarte pak, met bloeddoorlopen ogen, een echte Klere(n)kast. Ik hoefde gelijk niet meer en krukte achter hem aan terug naar de zaal. Daar maakte Judit net een eind aan het spel van kopman Veselin Topalov. Topalov verdween en Judit bleef nog even zitten. Ik hoopte nog op een kans voor een kushand uit de verte maar die zat er niet in. Ineens ging de KK op snelheid naar de uitgang en ik er weer achter aan.
Uit de kleedkamer kwam Veselin en ik zag de angstflits in zijn ogen toen hij de KK gewaar werd. Het gesprek ging in het Bulgaars dus u krijgt een vrije vertaling.
Topalov vermande zich, kwam rechtop,werd 5 cm langer zijn kin ging vooruit en wachtte af.
KK : grom grom, hoe kan dat nou??
T : ja dat weet je toch, die vrouw kan echt schaken.
KK: een moeder nog wel grom grom(!) en dan precies jij!
T: dat heb ik je toch al eens gezegd, al die kerels hebben al eens van haar verloren.
KK: grom grom grom......
T: Garry verloor toen... ook van haar, weet je nog?
KK: kon je dan niet 26 sct doen?
T(zeer snel): nee dan speelt ze zxq, prt, trz, mnu, xqp, qom, rom, wzq, klm, mrt, twq ...en ik kan inpakken.
De KK realiseert zich dat het hier Veselin Topalov is die kan schaken en gromt nog wat.
De KK ineens weer: zal ik.. uh...die trainer van haar....uh....?
T in grote nood: Jezus Boris ben je gek geworden, We zijn hier niet bij ons in Zvqukor! Dit is een westers land, waar nooit iets gebeurt, oh god Boris hou op.
KK: grom grom nou oprotten hier.

Beiden vertrekken richting hotel en ik ben mijn eigen schaak volledig vergeten. Snel naar de bar voor een Straffe Hendrik om bij te komen.

No comments: