Tuesday, January 04, 2005

Een dagje uit.

Vandaag naar Laren (voor het Singer Museum) en Amsterdam (een cadeautje voor mijn verjaardag.)
We hebben genoten. Een heel mooie expositie in het Singer:
Von Liebermann zu Pechstein “Kunst der Berliner Secession” 1888-1918.
We wilden na afloop de catalogus kopen om naar Kate in Australië te sturen, maar er was geen Engelse versie. Gelukkig kwam ik toen op het lumineuze idee om dan de Duitse als cadeautje naar Michiel in Toronto te zenden, zowat de ander kant van de bol (14 ½ uur verschil) maar wat let. Dan krijgt hij het voor zijn verjaardag. Het is niet mogelijk om van zo’n expositie te zeggen wat je nou het mooist vindt, maar twee schilderijen die ons beiden opvielen moeten op mijn blog.
Erica wist precies waar ze in Amsterdam naar toe wilde. Niet zomaar een winkel , nee, “THE ENGLIISH HATTER” aan de Heiligeweg. Heel gelukkig en tevreden ging ik de winkel uit met een mooie Engelse pet (met zo’n knoopje bovenop) en twee prachtige overhemden. Om mijn nieuwe pet gelijk te kunnen dragen kregen we een echte hoedendoos mee om mijn hoed even in te doen.

No comments: