Saturday, January 15, 2005

Tasmanië


Thijlbert (onze jongste zoon) was met zijn vrouw Kate op vakantie in Tasmanië. Hij schreef o.a.
'Tasmanië is een tamelijk eenzaam eiland. Er wonen maar weinig mensen en er zijn alleen smalle kronkelwegen. Doordat het vrij ver van het vasteland af ligt is het weer erg veranderlijk met koude wind en regenbuien maar een hete, verblindende zon. Ik geloof dat zo ongeveer een derde deel van het eiland in beslag wordt genomen door nationale parken. Wij kampeerden vaak helemaal alleen, zonder andere kampeerders en ook niet op een georganiseerd kampeerterrein'.

Ik kom nog even terug op mijn upgrade waar ik gisteren over schreef. Elvan is een bijzonder aardige man, maar toen ik begon over vliegen naar Canada en Australië was hij niet enthousiast.
Toronto?, nee toch maar niet. Liever eerst een derde sonde en dan de pompfunctie bekijken. Canada zou dan wel kunnen en Australië met minstens twee tussenstops leek hem misschien ook wel haalbaar. Vandaar dat ik onmiddellijk ja zei op zijn voorstel. Elvan is een rustige man die wel overwogen lijkt en ik heb heel veel vertrouwen in hem. Het inbrengen van mijn ICD met de twee sondes, in februari vorig jaar onder plaatselijke verdoving, deed hij zelf en het was een van de prettigste operaties die ik heb gehad. We hebben nog gelachen ook, ik weet niet meer waarom.

No comments: