Saturday, December 09, 2006

De overwinning van de dassen.


Een vereniging die zichzelf opheft als de klus geklaard is! Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Al die jaren was ik lid en tot ca 1998 heb ik een of tweemaal per week de telefoondienst 's nachts gedaan. Ik schreef daar 8 augustus over op mijn blog. Nu Jaap Dirkmaat de zaak sluit ben ik inderdaad een beetje trots, het blijkt nuttig geweest. In die eerste jaren, voordat er dassentunnels en dergelijke waren, was het heel frustrerend als je op een nacht twee of drie doodgereden dassen had. Waar doe ik het voor, dacht ik dan.

1 comment:

Anonymous said...

Beste Willem,
ik hoop dat je als veteraan van Das & Boom in de gelegenheid bent geweest om het onderkomen van de stichting in Beek bij Nijmegen te bezichtigen. Een villa gebouwd in expressionistische stijl waarvan in Nederland geen ander voorbeeld is. Het huis lag tot 1945 dan ook op Duits grondgebied.