Tuesday, August 28, 2007

Stamcellenonderzoek.


Gisteren op de voorpagina van het NRC Handelsblad, onder de kop “Doorbraak stamcellenonderzoek”:
Ratten met een hartinfarct zijn ‘genezen’ door injectie van menselijke hartspiercellen die zijn opgekweekt uit embryonale stamcellen.
Voor mij een interessant artikel omdat het hartinfarcten betreft zoals ik er een in januari 2004 had. Bij ratten is het nu gelukt een door een hartinfarct getormenteerde hartspier te ‘genezen’.
De krant wijst op de pikante bijkomstigheid dat het onderzoek is verricht door Amerikaanse onderzoekers terwijl Bush faliekant tegen onderzoek met embryo’s is. Het probleem van Bush heb ik niet, maar mijn Partij van de Dieren is wel tegen onderzoek met proefdieren. Tegen Marianne en Esther zeg ik ‘Jede Konsekwenz führt zum Teufel’ en tegen Bush “jij bent een religieuze terrorist”.
Dat het onderzoek toch in de VS kon danken we aan …Arnold Schwarzenegger! Als gouverneur van Californië is hij een voorstander van embryonaal stamcelonderzoek. Hoe of wat dan ook over Schwarzenegger, hierover ben ik het helemaal met eens.

No comments: