Monday, August 06, 2007

Exel.


Gisteren met Janny en Hella naar het Singer in Laren geweest zoals ik meldde.
Na het museum leek alles mis te gaan, te druk, te vol, te warm, te luidruchtig, eigenlijk was er voor ons drieƫn geen plaats in het westen. Maar ook hier in het oosten bleek het te druk en te vol. Janny bracht redding door ons naar Exel te geleiden waar we een terras met schaduw en lekker eten vonden. Exel rijd ik jaarlijks eenmaal langs op weg naar mijn schapenboerin en nu blijkt er een prima restaurant te zijn en was er een jongetje die Benzy aaide en ons vertelde van de twee honden bij hem thuis.
De foto’s die ik in het Singer maakte kregen vanuit mijn rolstoel te veel perspectief. De schilderijen waren echt wel rechthoekig maar de foto’s zeker niet, daarom Sluijters Meisje met Pop uit de vaste collectie. Van Janny kreeg ik een boekenlegger met dit meisje.
Tenslotte naar Zomergasten gekeken. Tja, wat moet ik daar nou eens van zeggen? Het lukte Luyendijk niet de mens achter deze Palestijnse man te laten zien vind ik. Wat ik heb gezien is de man die “niet verantwoordelijk is!”. Hany Abu-Assad had wel een mooie film gekozen maar dat mag ook wel voor een filmregisseur.

No comments: