Saturday, July 25, 2009

Verschillen.




Misverstand? Veel bezoek denkt dat het moeilijk of vervelend is dat ik soms wel vier verschillende verpleegsters per dag heb. Dat dacht ik vooraf ook, maar eerder het tegendeel blijkt.
Dit weekend gaan er weer twee op vakantie dus krijg ik nog nieuwe gezichten.
De een is, bij wijze van spreken, ongeruster over het welzijn van mijn katten Theo en Carel dan over mijn gezondheid. De ander ziet veel meer werk dan in haar taakomschrijving staat en gaat ook dat werk onmiddellijk doen enz. Gisteren ontfermde de (jonge en mooie) nachtzuster zich zelfs over mijn van Janny geleende scootmobiel.
Zij gaat vandaag naar Zuid Frankrijk op vakantie maar de zuster voor de warme maaltijd vertrekt vandaag naar De Wieden inderdaad een van onze mooiste natuurgebieden zij denkt er niet aan op vakantie naar het buitenland te gaan . De zuster voor het douchen vanmorgen had eigenlijk antropologe willen worden, maar gelukkig brengt haar werk natuurlijk ook veel kennis over de mens met zich mee.
Inmiddels weet de lezer meer over mijn verpleegsters dan over mij. Zo is het ook voor mij hoor. De radiologe gistermorgen vertelde me wel wat ze zag maar daar zijn nog geen conclusies uit te trekken. In ieder geval is mijn milt niet vergroot. Maandagmorgen 17 augustus ben ik de eerste patiënt van mijn internist mevr. Kessels en weten we misschien iets meer.
Klik op de foto’s van De Wieden voor een vergroting.
N.B. Het woord nachtzuster is hierboven niet juist. Een nachtzuster is een verpleegster voor de nacht. Ik bedoel de zuster die mij in bed helpt en de dingen daar omheen doet.

No comments: