Thursday, July 09, 2009

Lieg eventueel!


Vanmorgen de beenmergpunctie waar ik al tweekeer over schreef. Alles liep als een trein. We hadden afgesproken om 9 uur en om 10 uur zat ik alweer in de auto. Wanneer ik als ervaringsdeskundige (hoe lang bestaat dat woord?) een goeie raad mag geven: ‘als het enigszins kan, zeur niet over pijn’. Het humeur van de dokter en de verplegers blijft dan goed en vrolijk en ook van jezelf. Lieg eventueel, en zeg dat het geweldig meevalt. Ook vanmorgen weer vrolijke en vriendelijke gezichten en later een aardig gesprek met de laborant die me bloed afnam. Resultaat: prima monsters!
Thuis de kachel aan, want ik verrek van de kou bij dit weer. Nu lieg ik niet!
Oh ja, tweemaal liegen per dag is het gemiddelde hebben de psychologen ontdekt. Ik heb er nog een tegoed vandaag.

No comments: