Friday, January 16, 2009

Promotie bij de Dom.


Voor vanmorgen was ik uitgenodigd om de promotie van mijn beschermengel Pieta Bruggink bij te wonen. Sinds mijn eerste hartinfarct in 2003 ben ik een van haar patiĆ«nten. Het prachtige oude Academie gebouw op het Domplein in Utrecht was overladen. De vader van mijn cardioloog Lok, waar ik (toeval!) naast zat, schatte het aantal bezoekers op 400. De zaal was inderdaad afgeladen. De 11e stelling van Pieta: “Men is nooit te oud om te promoveren” geeft wellicht ook een verklaring. Je hebt dan als je met zoveel inzet en toewijding als zij werkt een grote schare bewonderaars gekregen. Haar “hooggeleerde opponenten” hadden veel complimenten te vergeven en er werd ook veel gelachen. Klik op de foto voor haar proefschrift, het is zeer fraai uitgegeven en dat vonden de dames en heren achter de tafel ook.

No comments: